הכתובת הייתה על הקיר: בית הכנסת בברצלונה הושחת

אבי יעקב No Comments on הכתובת הייתה על הקיר: בית הכנסת בברצלונה הושחת

לאחר ניתוק היחסים החד צדדי עם ישראל: בית הכנסת הגדול בברצלונה הושחת עם כתובות לשחרור פלסטין. הגר"פ גולדשמידט נשיא 'ועידת רבני אירופה': "ההחלטה חסרת האחריות של ראש עיריית ברצלונה קולאו-בייאנו לנתק באופן חד צדדי את היחסים עם מדינת ישראל, העמידה את הקהילה היהודית בעיר בסכנה ממשית"

צילום: הקהילה היהודית ברצלונה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היום, ערב יום השואה (ב'), הושחת בית הכנסת הגדול בברצלונה. לפנות בוקר הגיעו אנשים רעולי פנים וריססו את הקירות של בית הכנסת. לצד הונדליזם, השאירו המשחיתים דפים בשפה הקטאלנית שבו הם מאשימים את ישראל ב-'רצח העם הפלסטיני ובביצוע אפרטהייד'. בנוסף טענו במכתב ש- 'ישראל היא מדינה רצחנית שגונבת אדמות והורסת בתים של חפים מפשע'. הם טענו גם 'שהאליטות הקטלניות הם אלו שתומכות בישראל'.

כזכור, בחודש פברואר האחרון כינסה ראש עיריית ברצלונה אדה קולאו-בייאנו , מסיבת עיתונאים עם נציגים פרו פלסטינים שבמהלכה הגיעה הכרזה מוחצת לפיה בירת קטלוניה תנתק את הקשרים עם מדינת ישראל בשל מדיניות האפרטהייד כלפי הפלסטינים.

נשיא ועידת רבני אירופה, הרב פנחס גולדשמידט הגיב למעשה הונדליזם והזהיר*: "גורלה של הקהילה היהודית בברצלונה מושפע מהנעשה בישראל. אירועי הלילה מהווים המשך ישיר להחלטת עיריית ברצלונה לנתק את היחסים עם ישראל ולהאשים אותם באפרטהייד ורצח העם הפלסטיני. ההחלטה חסרת האחריות של ראש עיריית ברצלונה קולאו-בייאנו, לנתק באופן חד צדדי את היחסים עם מדינת ישראל , העמידה את הקהילה היהודית בעיר בסכנה ממשית. כל מקרה של ונדליזם וכל דם שיישפך כתוצאה מבחירה אומללה זו, תהיה על ראשה".



0 תגובות